Ik kies Eigenaarschap – autonomie
Als kinderen bij ons mogen worden wie ze zijn, dan mogen ze zich ook ontwikkelen op een manier die bij hen past. School als oefenplek in de grote wereld, waar leerdoelen en behoeften van de kinderen het vertrekpunt zijn voor ons onderwijs. Vanuit vertrouwen en met een set SaKS-vaardigheden zijn kinderen mede-eigenaar van hun leer- en ontwikkelproces.
Ik ken Talenten – competentie
Ruimte voor wie je als kind echt bent, voor wat je kunt en wilt. Want als je weet wat je zelf waard bent, dan weet je ook hoe je van waarde kunt zijn voor anderen en de wereld om je heen. Een rijke leeromgeving en onderwijs op maat zijn hierin van groot belang. We gaan erop uit, bewegen, ruiken en proeven om zo iedere schooldag te bewonderen en beleven.
Ik hoor erbij Samenwerking – relatie
Ieder kind ontwikkelt zich met anderen en met zijn omgeving. Wat is daarin onze droom? School als een ontmoetingsplaats, een gemeenschap waar we onderwijs en leven samenbrengen. Hier ontdek je hoe je met verschillen omgaat en onderzoek je overeenkomsten. Samen met onze partners zorgen we voor een mini-maatschappij om onze kinderen heen.
Ik draag bij Betekenisvol – bijdragen
Hoe mooi is het om te ontdekken dat jij van betekenis kunt zijn voor anderen en de planeet? En dat je met kleine stapjes verandering teweeg kunt brengen. Dat elke actie – hoe klein dan ook – het verschil kan maken. Dat geldt natuurijk niet alleen voor onze kinderen, maar voor ons allemaal!
Is je interesse gewerkt? Lees hier alles over onze strategische visie:
Hoe we hier gekomen zijn
Onze visie is niet nieuw. ‘Worden wie je bent’ is al enkele jaren de visie van SaKS. En dat blijft zo. Wel hebben we de visie verrijkt. Doorontwikkeld, concreter gemaakt, aangescherpt. We voegen namelijk een essentieel element toe op een duidelijke plek: van betekenis zijn. Samen maken we onderwijs dat zorgt voor de wereld.
Onze visie op onderwijs is dus geen vast gegeven. Het is een doorgaande reis. Die we samen maken.
In onze online magazines lees je over de SaKS beweging van de afgelopen jaren.
“We vinden het belangrijk dat kinderen alleen met zichzelf vergeleken worden. Daarom willen wij weg bewegen van het geven van cijfers.”
Anne Bruggeman Voorzitter College van Bestuur
Ons onderwijs is erop gericht om kinderen te ondersteunen. Als jong mens, zelfbewust worden en ontdekken wat jouw mogelijkheden en talenten zijn. We vinden het belangrijk dat kinderen hierbij alleen met zichzelf vergeleken worden. Daarom willen wij weg bewegen van het geven van cijfers.
Op SaKS-scholen is er ruimte voor wie jij als kind echt bent, voor wat je kunt en wat je wilt. We onderzoeken en ontdekken voortdurend waar kinderen in hun brede ontwikkeling staan. Wat werkt? Wat niet? En wat en wie zijn nodig om volgende stappen te zetten? Kinderen echt zien en begrijpen, zodat we goed, passend en betekenisvol onderwijs voor hen organiseren.
Blijf op de hoogte
Onze ontdekkingstocht naar het onderwijs van de toekomst levert prachtige verhalen op. Deze delen we via ons eigen online magazine.
Wil je de magazines periodiek in je mailbox ontvangen? Meld je aan via onderstaand formulier.
Geloof jij ook in dit onderwijs?
Kom bij SaKS werken
Onze scholen en ons bestuurskantoor zijn de mensen er werken. Ons onderwijs komt uit al deze gedreven professionals. Geloof jij ook in onze visie en ons onderwijs? Kom bij ons werken en help ons, onze kinderen en onze wereld verder.